13. ULUSLARARASI HİSARLI
AHMET SEMPOZYUMU The 13th International Hisarlı Ahmet Symposium "Müzik Performansının Kuramsal Art Alanı" / "The Theoretical Background of Music Performance" 8-9-10-11 HAZİRAN/JUNE 2023 www.hisarliahmet.org KABUL EDİLEN BİLDİRİLER (Accepted Presentations) |
|
Yazar(lar) / Author(s) (alfabetik sırayla / in alphabetical order) |
Bildiri Başlığı / Topic |
Abdullah Akat | Karadeniz Müzik Arşivi (KARMA) Örnekleminde Müzik Arşivlerinin Geleneksel Müzik Performanslarının Kuramsal Art Alanına Yönelik Rolü ve İşlevleri |
Ahu Köksal - Abdullah Onur Aktaş | Yaşamda ve Müzikte Virtüözlük: Antik Yunan'a Bir Bakış |
Ali Ayhan - Goncagül İşler | Sosyal Medyada Yayınlanan Koro Çalışmalarına Yönelik Sanal ve Gerçek Seslendirmeler Üzerine Bir Değerlendirme |
Arda Eden | Kendin-Yap (DIY) Kültürünün Bir Başka Yansıması: Analog Modüler Sentezleyici Tasarımı |
Arda Eden - Cihan Işıkhan | Sanal Gerçeklikte Somut Müzik Performansı |
Aşkın Çelik - Kutup Ata Tuncer | Müzik Öğrencilerinin Çalgı/Ses Sınavlarına Hazırlanırken Yorum Belirlemede Nota Dışında Çeşitli Dijital Yöntemleri (Youtube İzlemesi) Kullanmaları |
Aysel Gökçe Eryılmaz | Klasik Müzik Gerçekten Ölüyor mu?: Çağdaş Performans Yöntemleri |
Ayşegül Dinç | Müzisyenin Tiyatroda Değişen Performans Alanı: Görsel, İşitsel ve Uzamsal Açıdan Bir Değerlendirme |
Aytaç Aydoğdu | Başlangıç Düzeyi Caz Müziği Eğitiminde Repertuvar Seçiminin Önemi: Caz Trompet Örneği |
Ayten Kaplan | Etnometodolojik Yaklaşımla Geleneksel Türk Müziklerinde Performans Olgusu |
Bahadır Çokamay | Türk Müziğinin Çokseslendirilmesinde Halid Recep Arman Yaklaşımı |
Bahadır Çokamay | Amerikalı Besteci Jeff Manookian'ın Gençlik Orkestraları için Düzenlemelerinin İncelenmesi |
Bahar Sarıboğa Akca - Çiler Talu | İleri Flüt Teknikleri ve Ian Clarke'ın "The Great Train Race" Adlı Eseri Üzerine Bir Performans Değerlendirmesi |
Begümhan Kes | İlhan Baran'ın Solo Piyano Yapıtlarının Güçlük Düzeyi Derecelendirmesi |
Bilge Kara - Serenat İstanbullu | 20. Yüzyılda Geliştirilen Flüt Çalım Teknikleri Hakkında Flüt Eğitimi Almakta Olan Öğrencilerin Görüşlerinin Değerlendirilmesi |
Burak Basmacıoğlu | Eski Müzik Eserlerinin Yorumlanması için Hermenötik Bir Çerçeve |
Burçe Ulubilgin Çuhadar | "Her Müziği Çalabilen Romanlar": Bir Sosyal Entegrasyon Eğilimi Olarak Tematik Konserler |
Caner Bektaş - Nevin Şahin | Popüler Müziklerde Beğeninin Müzik Performansındaki Yansımaları: Pinhani ve Sakiler Örneği |
Cihan Işıkhan | Boyutsal Performanslarda Kanal Tabanlı ve Nesne Tabanlı Ses Karşılaştırması |
Çağhan Adar | Türk Müziğinde Besteci – İcracı Arasındaki İcra Farklılıklarının İncelenmesi: Tanburi Cemil Bey Örneği |
Çağlar Yalçın - Türev Berki | Bir Saygun Yapıtında Perde Organizasyonu: Opus 45/3 |
Çağrı Şen | Müzik Performansında Beden Dili ve Kodları: İfade, Temsil, İzleyici Algısı ve Eğitim Perspektifleri |
Deniz Tunçer | Bestecinin İcracıya Tanıdığı Özgürlük: Terry Riley'nin "In C" Örneği |
Derya Şentürk - Emel Funda Türkmen | Güzel Sanatlar Lisesi Ses Eğitimi Ders Sürecinin Yetenek Sınav Performansına Art Alan Açısından Etkileri |
Ebru Şen | Müzik Öğretmeni Adaylarının Uygulamalı Alan Eğitimi Derslerine İlişkin Performans Sergileme Süreçleri Hakkındaki Görüşleri |
Elif Nun Gökçe | Ruhsal Dengemizin Ritmi |
Emrah Ergene | Klasik Müzik Yarışmaları ve Performans: Rekabet Ortamının Müzik Performansı Üzerindeki Etkileri |
Emre Ekici - Will Howie - Toru Kamekawa | Field Report on 3D Audio Capture of Solo Piano for Classical Music Productions |
Emre Kömürcü | Ofelia İmanova ve Rena Recebova'nın Yazmış Oldukları Kamança Mektebi Metodunun İçerik Analizi |
Erdinç Yalınkılıç | Ortaçağ Müziğini Yorumlamada Karşılaşılan Problemler Bağlamında Doğu Roma/Bizans Müziği Örneği |
Eyüp Mert Akyüz | Roland Dyens'in "A Night in Tunisia" Düzenlemesinde Yenilikçi Klasik Gitar Tekniklerinin İncelenmesi |
Ezgi Özkan - Nesibe Özgül Turgay | İstanbul Kemençesi Bağlamında Bilinçli Dinleme ve Performansın İfadesi: Nüans, Dinamikler ve Süsleme Elemanları |
Fahrettin Eren Yahşi | Notada Görünmeyeni Keşfetmek: Hikâyeyi Müzikle Anlatmak Üzerine Mephisto Vals Örneği |
Fatmanur Kekeç | İstanbul Kemençesinin Yunanistan'daki Temsili: Lambros Leondaridis |
Felipe Vargas Magdaleno | From paper to music: Possible pathways toward constructing an informed performance of contemporary music |
Ferhat Çaylı | Tekrarın İcrası: Müzik Performansı Açısından Tekrar Olgusunun Bilişsel ve Estetik Boyutları |
Filiz Yıldız | "3 Keman - 1 Çello": Çocuk Orkestraları için İdeal Bir Düzenleme Modeli (mi)? |
Furkan Gültekin | Dijital Sanatın Yükselişi: NFT'ler, Yapay Zekâ ve Metaverse ile Güçlendirilmiş Müzik Performansları |
Gözde Ece Yavaş Öztürk | Orkestra Arp Sanatçısı Bakış Açısıyla Nota-Performans İlişkisi |
Gözde Gürün Demireriden | Minimalist Müziğin Performans İlkeleri: "Different Trains" Örneği |
Günay Günaydın | Türk Mûsikîsi'nde Göz Ardı Edilen Bir Gerçeklik: Heterofoni |
Günay Günaydın - Caner Bektaş - Cenk Güray | Nazariyat-İcra İkilemi: Bayatî Makamı ve Perdesi Örneği |
Hafize Yeşilbağ | Yedirimli Seslerle Seyr-i Natık: Batı Müziği Eğitimi Verilen Konservatuvarlarda Makam Öğretimi için Bir Uyarlama |
Hale Basmacıoğlu | Modern ve Barok Kemanda Geleneksel Uygulama Teknikleri |
Halide Karabiber | İkinci Dünya Savaşı Döneminde Keman Yapımcılığı: Cremon'da Uyanış ve Umut Kemanları Projesi Örnekleri |
Irmak Acar | J. S. Bach'ın BWV 1003 La Minör Solo Sonatı Merkezinde Eski Müzik Yorumculuğu Biçimlerine Yönelik Karşılaştırmalı Bir Müzikal Performans Analizi |
İdil Acim - Arda Eden | Canlı Kodlama Performanslarında Müzik ve Görsel Tasarım Etkileşimi: Algorave Istanbul Örneği |
İdil Güney Şimşek | Karakter Parçasının Kuramsal Art Alanının İncelenmesi |
İmren Öz Keser - Emel Funda Türkmen | Müzik Öğretmenlerinin Okul Müzik Eğitiminde Belirli Gün ve Haftalara Yönelik Çalışmalarına İlişkin Performans Art Alan İncelemesi |
İpek Aktürk | Profesyonel Müzik Eğitimi Alan Otizmli Öğrenciler için Repertuvar Seçimi Stratejileri |
İrem Yalçıner | Anarmonik Tonalitelerin Affect Theory Bağlamında Değerlendirilmesi |
İsmet Emre Yücel - Ulaş Yurtsever | Müzik Prodüksiyonu Perspektifinden Çok Kanallı Bateri Bileşenlerinin Makine Öğrenmesi Algoritmaları ile Sınıflandırılması |
İsmet Karadeniz | Münekkit Adayları için Müzik Kritiğinin Bileşenleri |
İsmet Karadeniz | Ruhi Su ve Yorumun Kompozisyona Etkisi: Arioso Alla Turca |
Kaya Kılıç | Müzik Performansında Çalgının Rolü |
Kevser Taştemel - Bahar Sarıboğa Akca | Flüt Çalımından Kaynaklı Oluşan Fiziksel Rahatsızlıklara Yönelik Profesyonel Flüt İcracılarının Görüşleri |
Kübra Şahin Topal | Yerel Kimlik Temsili Bağlamında Hopa Hemşinli Kimliğinin Müzik Performansları |
Lilian Maria Tonella Tüzün | Theoretical Background in Performance: Corrêa de Oliveira's Piano Sonata (2022) Example |
M. Erdem Çöloğlu | Konservatuvar Eğitiminde Kuram-Uygulama Kutuplaşması: Müzik Formları Derslerinin Performansa Yönelik Uygulamalarla Zenginleştirilmesi |
M. Ufuk Güler | Çalgı Yapım Sanatının Kurumsallaşması Sürecinde İzmir Devlet Konservatuvarının Yeri |
Mehmet Alişan Budak - Cenk Güray | Yorgo Bacanos'un Mahur Aranağme İcrasının Analizi |
Melike Lehimler - Kardelen Erdem | Geçmişten Günümüze Ortamahalle Müzikleri |
Mesude Elif Güngör Sarıkaya - Cenk Güray | Antik Dönem Müziğinin İcra Özelliklerinin Lir Üzerinden Değerlendirilmesi |
Murat Gök | Müzik Eğitimi Öğrencilerinin Bakış Açısıyla Dijital Platformlar ve Akademinin Karşılaştırılması |
Mustafa Dağdeviren | Müzik Performansının Kuramsal Art Alanını Oluşturmada Müzikolojinin Gerekliliği |
Muzaffer Soner Yılmaz | Bestecinin Gözünden: Yusuf İzeddin Mesçi'nin "Şarapnellere Tesadüf" İsimli Eserinin Betimsel Analizi |
Oğuzhan Akkuzu | Geleneksel Müzik Performansı İçerisinde "Destan Anlatıcıları" |
Onur Dülger | Çağdaş Müzikte Yorumculuk Eğitimi |
Onur Karabiber | Dijital Müzik Endüstrisinde Kayıt Standartlarının Son On Yılı: Streaming Servislerinin Ses Şiddeti Regülasyonları Örneği |
Özge Cesur | Dolayımlanma Bağlamında Klasik Batı Müziği: Sosyal Medyada Söylem Yoluyla Anlam Aktarımı |
Recep Ege Altıncıoğlu - Orçun Berrakçay | Çevrimiçi Müzik Performansının Otizmli Bireylerin Sosyalleşme Süreçlerine Etkisi: İzmir Otizm Orkestrası ve Korosu Örnek Olayı |
Refikcan Taşar | Bir Düalite Ekseninde Üç Yorum: Saygun, Opus 76/III |
Selim Tan | Türkiye'de Cazda Yerelleştirme Girişimleri ve "Türk Cazı" İhtilafı |
Selin Oyan Küpeli | Müzik Performansında Hareketin Rolü ve Önemi |
Selin Oyan Küpeli | Müzisyenlerde Performans Kaygısı |
Senem Hazal Taşar | Beklenmedik Değişimlerde Dört İcracı: Samuel Barber Opus 6/I |
Serkan Özçifci - Ozan Karagöz | La Quinte Estampie Real: Bir Transkripsiyonun Art Alanı |
Servet Bal - Serenat İstanbullu | Çalgı Tasarımı ve Yapımı Kapsamında Bağlama Çalgısında Bir Burgu Sistemi Önerisi |
Seval Yıldız | Özel İlköğretim Okulları için Uluslararası Bakalorya Programı'nın Müzik Eğitimi Hazırlık Çalışmaları Açısından İncelenmesi |
Sevgünur Tandoğdu Kılıç | Sahne Kaygısını Yenme Yöntemi Olarak Mental Çalışma |
Sinan Angişhan | Müzik Eğitiminde ve Performansında Çalışma ve İcra Ortamlarının Fiziksel Yapılarının Akustik Açıdan İncelenmesi |
Szabolcs Illes | Back to the Future - Reflections on Defence of the Historical Performance Practice of Early Music |
Şebnem Edikli | Performansın Sahne Arkası Olarak Müzisyen Röportajları: "Kobra Murat" Örneklemi |
Şengül Altun Öney | Ali Ufki Bey'in Kültürel Kimliğinin Osmanlı Makam Müziği Tarihi Hafızasının Oluşumuna Katkısı |
Şevval Satıcı - Ahmet Serkan Ece - Şebnem Avcı | Müzik Performansının Müzisyen Sağlığına Yansıması: Müzisyen Gözünden Fiziksel Rahatsızlıklar |
Tolgahan Tiktaş | Campanella Tekniğinin Bağlama İcrasına Uyarlanması: Bozuk Düzen, Mızraplı İcra Örneği |
Türev Berki | 4 - 4 - 2- |
Uğur Cihat Sakarya | Dinleyicinin Yorumladığı Yaşayan Bir Eser: "Dream House" |
Uğur Gürman - Ümit Gürman | “Music Education: Note” ile Nota Öğrenimi |
Uğur Gürman - Ümit Gürman | Kodular ile "Blok Flüt Kılavuzu" Tasarım Örneği ve Nota Pozisyonu Öğretimi |
Uğur Gürman - Ümit Gürman | Modellenen Recorder Enstrümanı ile Eğitim Animasyonu Oluşturulması ve Üç Boyutlu Yazıcı ile Basılan Recorder'ın Akustik Performansının İncelenmesi |
Uğur Türkmen | Cepheden Müziğe: Ne gördüler, ne düşündüler, ne hissettiler? |